چرا نباید رانندگان اسنپ از مسافر تقاضای پرداخت کرایه بصورت نقدی داشته باشند؟!
توصیه میشود که رانندگان محترم هیچگاه از مسافر درخواست کرایه بصورت نقدی نداشته باشند و همانطور که بارها توسط شرکت اطلاع رسانی شده است اجازه دهند که مسافران روش پرداخت کرایه را خودشان انتخاب کنند. این مورد یکی از خطوط قرمز اسنپ است و شرکت روی این مساله بسیار حساس است و بارها پیش آمده که عزیزان راننده به علت اصرار به دریافت نقدی کرایه بصورت دائم قطع همکاری شده اند.
لذا اگر همراه (راننده) اسنپ هستید به نکات زیر توجه کنید و از درخواست پرداخت نقدی جدا خودداری کنید:
- ممکن است مسافر وجه نقد همراه نداشته باشد.
- ممکن است مسافر عجله داشته باشد و وقت کافی نداشته باشد که با مراجعه به عابر بانک وجه را برای شما کارت به کارت کند (اصولا انتظار از مسافر برای پیاده شدن و کارت به کارت کردن انتظار درستی نیست).
- ممکن است کرایه مسافر را شخص دیگری بصورت آنلاین پرداخت کرده باشد.
- ممکن است مسافر به اینترنت بانک یا اپلیکیشها برای کارت به کارت دسترسی نداشته باشد.
- ممکن است در هنگام کارت به کارت خطا رخ دهد و وجه منتقل نشود یا به حساب شخص دیگری برود و برای راننده و مسافر مشکل ایجاد شود.
- اگر تعداد زیادی از مسافران بخواهند هر روز مبلغ کرایه را بصورت کارت به کارت برای شما حواله کنند شما قطعا در مدیریت این همه مبالغ واریزی دچار مشکل میشوید (فرض کنید در روز 30 نفر بخواهند مبلغ کرایه را به شما کارت به کارت کنند، چگونه متوجه میشوید که چه کسی واریز کرده و چه کسی واریز نکرده؟ بهتر است مدیریت واریز کرایه را به اسنپ بسپارید و برای خودتان و مسافر مشکل ایجاد نکنید)
- به احتمال بسیار زیاد مسافر درخواست پرداخت نقدی را به شرکت گزارش میدهد و برای راننده مشکل ایجاد میشود (حتی اگر مسافر درخواست نقدی را قبول نکند ممکن است به شرکت گزارش دهد که شما درخواست نقدی داشتید! لذا توصیه میشود به هیچ وجه موضوع اعتباری یا نقدی را مطرح نکنید)
- ممکن است مسافر سفر رایگان یا تخفیف داشته باشد و به هر علت نخواهد آنرا به راننده اعلام کند. لذا راننده نباید اصرار به پرداخت نقدی داشته باشد و اصلا نباید آنرا مطرح کند.
- در حال حاضر اکثر شرکتهای خصوصی و بسیاری از شرکتهای دولتی تاخیرهای یکماهه، دوماهه و گاهی بیشتر در پرداخت حقوق کارکنان خود دارند. لذا به رانندگان توصیه میشود که صبور باشند و برای یک یا دو روز زودتر واریز شدن کرایه برای خود و مسافر مشکل و دردسر ایجاد نکنند.
- بارها دیده شده است که رانندگان برای واریز وجوه نقدی که از مسافران دریافت کردهاند مجبور میشوند به بانک مراجعه کنند و در صف بایستند تا مبلغ را به حساب خود واریز کنند! با این وجود عجیب است که چرا همان رانندگان اصرار دارند که همچنان کرایه را نقدی دریافت کنند! واریز کرایه به حساب را به اسنپ بسپارید و وقت خود را برای انجام سرویسهای بیشتر استفاده کنید نه برای ایستادن در صف بانک!
- امروزه برای همه پرداختها شما میتوانید از کارت بانکی خود استفاده کنید. همه جایگاههای سوخت مجهز به کارتخوان هستند. حتی نانواییها هم کارتخوان دارند! لذا رانندگان محترم میتوانند به راحتی با کارت بانکی خریدهای خود را انجام دهند.
- با پرداخت اعتباری، موجودی حساب شما همیشه مثبت است و سفرهای بیشتری دریافت میکنید.
- بارها دیده شده است که برخی رانندگان (و برخی مسافران) سوء استفادههایی از پرداخت بصورت کارت به کارت (یا واریز به حساب) انجام دادهاند و مشکلاتی ایجاد شده است لذا توصیه میشود به هیچ وجه از مسافر درخواست کارت به کارت نداشته باشید و شماره کارت خود را نیز حدالمقدور به مسافر ندهید.
اگر نکته یا سوال خاصی درباره این مطلب دارید لطفا در بخش کامنتها اعلام کنید.
اکثرا تپسی این درخواستو دارن